Dina Försäkringar forteller om veien til en digitalisert og mer effektiv budsjett- og prognoseprosess

I forbindelse med omstruktureringen av selskapene innen Dina Försäkringar var det et behov for å forbedre prosessene for den økonomiske planleggingen samt for oppfølging, rapporter og analyse. I dette webinaret får du høre om fordelene ved at bedriftene jobber i en felles løsning.

22 09 14 WOD Dina Försäkringar

Det som tidligere var ett stort selskap, har nå blitt til fem, pluss et separat service- og reassuranseselskap – men fortsatt som en kundeeid virksomhet under et felles varemerke.  

I endringsarbeidet passet man på å gi ledere, salgsavdeling, serviceenheter og controllere bedre forutsetninger for å håndtere prosessene for sine komplekse økonomimodeller og sin virksomhetsstyring. Tidligere tok det for mye tid, noe man nå ville endre på. 

  •  Dina Försäkringar forteller om hvordan de tilrettela for å gi alle selskaper:  
  • en ubrutt prosess for forretningsplanlegging, budsjett og prognose, oppfølging og analyse samt gjentakende rapportering  
  • en automatisert løsning for salgs-, driftskostnads- og personalbudsjettering  
  • total transparens mellom selskapene der hoveddelen av oppfølgingen er lik  
  • kortere ledetider og økte muligheter for løpende analyse 

Foredragsholdere

Jonas Gunnarsson, Business Controller, Dina Försäkringar 
Erika Selinder, Customer Sucess Manager, Hypergene